maandag 21 april 2014

Deep Moisture Hand Mask review

Hoe de zon gisteren heerlijk scheen, regent het vandaag bijna de hele dag al. Weer om binnen te zitten dus, weer om een review te schrijven!


Een poos geleden heb ik deze 'Hand Mask' gekregen maar ik heb hem tot nu toe nog nooit gebruikt omdat ik niet echt vond dat mijn handen het nodig hebben.. Ik heb nog nooit eerder een hand-masker gebruikt en ik ben nu eigenlijk wel erg benieuwd of het werkt! Dit maskertje is van Purederm, in de geur 'Almond', amandelen dus. Ik vind amandelen heel lekker dus ik ben benieuwd!


De verpakking bestaat uit twee delen, een deel met de handmaskertjes en een deel met twee plastic handschoentjes. Er staat een stap-voor-stap beschrijving op de achterkant, inclusief plaatjes wat ik wel een pluspuntje vind!


Als eerste moet je dus je handen met warm water wassen, daarna moet je de handmaskers uit de verpakking halen en om doen. Op de verpakking staat heel mooi de verdeling van de verpakking maar dat klopte niet helemaal met de beschrijving(?) Ik toverde als eerste de plastic handschoentjes uit de verpakking waar ik de handmaskers had verwacht.

Eerst dacht ik dat de maskertjes gewoon crème zouden zijn die je over je handen zou moeten verdelen, maar je draagt eigenlijk twee handschoentjes (zoals te zien is op de foto's hieronder), waarvan de eerste doordrenkt is met een soort crème.

de vochtige handmaskertjes

de vinyl handschoentjes die je over de handmaskertjes aan doet.

Zo dus! Het ziet er nogal lomp uit - zo voelt het ook - en nu 20-30 minuten wachten!
Ik heb dit zo'n 25 minuten laten zitten en toen de handschoenen uitgedaan. Dat voelde als een bevrijding! (het ging een beetje jeuken na zo'n 15 minuten en met die handschoentjes om kun je haast niks doen..)
Op de verpakking staat dat je je handen erna niet meer hoeft te wassen, maar die neiging had ik wel. Doordat de handmaskers zó nat waren waren mijn handen ook nog behoorlijk vochtig. Als je je handen wast, spoel je natuurlijk alles weer af, waardoor het effect kleiner wordt, dus heb ik mijn handen niet gewassen. De geur vind ik trouwens wel heel fijn. Een hele subtiele geur, die wel iets weg heeft van de geur van amandelen.


Al met al vind ik het wel een fijn product. Niet iets dat ik direct weer zou willen hebben, maar je handen worden er toch wel érg zacht van en de geur is fijn! Een beetje jammer vond ik dat de crème de eerste instantie zo slecht introk en dat je met die handschoentjes aan niet erg veel kunt doen behalve wachten. Je kunt dit handmaskertje halen bij de drogisterij voor €1,50 en voor dat geld ben ik zéker tevreden!


Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten