zondag 1 juni 2014

My June goals


Het is weer een nieuwe maand! Dat betekent dat de tijd om mijn goals voor de maand mei te halen is afgelopen én dat ik nieuwe goals kan opstellen voor de maand juni. De tijd is echt heel snel gegaan en dat gaat het voor mijn gevoel het hele (school) jaar al! Voor mijn gevoel duurde een (school)jaar vroeger altijd veel langer!


Mijn doelen voor de maand mei zijn best oké gegaan voor een eerste keer. Misschien ging ik iets te enthousiast van start met acht doelen.


- Gezonder eten
Voor mijn gevoel heb ik hier wel aan voldaan! Sowieso heb ik minder gesnoept en vaker koekjes verruild voor een handje noten of iets dergelijks. Ook heb ik vaker zelf gekookt en dat deed ik het liefste met verse ingrediënten.

- Naar de bioscoop
Deze stond op de planning voor de 17e, want toen waren Wouter en ik drie jaar samen. Uiteindelijk hebben we besloten om lekker uitgebreid uit eten te gaan en thuis een film te kijken, wat ook super gezellig was! Misschien volgende maand? 

- Picknicken
 Deze is gewoon mislukt, ik heb er bijna geen tijd voor gehad en als ik tijd had, heb ik er niet aan gedacht! Ik geef picknicken een nieuwe kans in juni!

- Geen kleren kopen / minder uitgeven.
 Op zich ging ik aan het begin van de maand heel goed, ik heb meerdere keren dingen laten staan die ik graag had willen kopen. Alleen toen ging het fout, ik kon een gratis 'work-out boek' krijgen als ik alleen de verzendkosten betaalde. Ik was verkocht, en het boek ook. Daarna zag ik een supervet spijkerjack waarnaar ik al een poos opzoek was. En oeps, ik kocht ook jelly sandals. Maar oh wat waren deze dingen hun geld waard!

- Leuke dingen met vriendinnen doen
Uh, ja, nou, dit is ook niks geworden. Het was mei, examenmaand, dus een aantal vriendinnen had gewoon geen tijd.. En de andere keren was ik het, die geen tijd had. Helaas!

 - Kamer netjes houden
Aangezien ik het behoorlijk druk had met school, zat ik nogal wat uren in mijn kamer opgesloten. Ik heb een hekel aan leren met rommel om me heen, dus mijn kamer is erg netjes gebleven!

- Meer water drinken
JA! Gelukt! Via de app 'Water tracker' heb ik dagelijks mijn waterstand bij kunnen houden. Ik heb niet altijd mijn 'goal' gehaald, maar ik heb zeker bewuster en vaker water gepakt. (De app berekent aan je lengte en je gewicht wat je per dag ongeveer moet drinken, dat is de rode lijn op de foto). Het is zeker beter gegaan doordat ik standaard een flesje water in mijn tas had, die houden we er in!


- Maxi-rok dragen
Ook deze mag ik afstrepen, de 17e heb ik mijn maxi-rok voor het eerst buitenshuis durven dragen en daarna heb ik hem nog naar school aangetrokken. Ik kreeg super veel positieve reacties, dus vanaf nu geen angsten meer!


En dan nu, nieuwe goals voor juni! Dit zijn er minder, zes om precies te zijn, omdat ik mezelf iets te enthousiast vond met de acht, waarvan ik vier heb gehaald.


- Picknicken
Jaa, daar is 'ie weer! En deze maand ga ik écht picknicken! Na de toetsweek heb ik zeeën van tijd en die ga ik benutten! Picknicken all over the place!

- 30 day ab challenge
Er is volgens mij elke maand wel een plaatje te vinden voor een challenge, maar dit keer kwam ik een event tegen op Facebook! Speciaal gemaakt voor alle mensen die dat ene beetje motivatie nodig hebben! Het is het proberen waard, aangezien ik in mijn eentje er vaak al klaar mee ben na een week. Let's do this!

- Kledingkast uitruimen
 Ik was er al mee begonnen, maar ik wil nu echt alle kleren die ik niet meer draag wegdoen. Niet perse weggooien, maar wel mijn kledingkast uit. Ruimte voelt goed, en het is een reden om weer te shoppen! Maar dan voor dingen die ik wél draag.

- Hardlopen
Ik was er een tijdje geleden vol enthousiasme aan begonnen, alleen toen kwam het warme weer en heb ik het uitgesteld, en uitgesteld. Ik ga proberen sowieso een keer per week hard te lopen, ook al wordt het alleen maar warmer...

- Toetsweek knallen
Ik heb het er maar even op gezet, om mezelf eraan te herinneren dat ik ook deze laatste weekjes nog wel wat moet doen. Het schooljaar loopt op zijn einde en de motivatie is soms ver te zoeken.. De laatste toetsten komen eraan!

- Naar de kapper
Last but not least, wil ik deze maand echt naar de kapper!Nu zul je misschien denken, dat is toch geen goal voor op een lijstje? Voor mij zeker wel! Naar de kapper gaan was vroeger een dingetje om de zes weken, maar nu ik ouder word, ga ik steeds minder vaak. Ik ben sowieso erg gehecht geraakt aan mijn lange haar, maar vaak vind ik ook geen tijd om naar de kapper te gaan. Door de weeks heb ik school en huiswerk, zaterdag moet ik werken en zondag is mijn kapper niet open. Binnenkort tóch maar even moeite doen!

En dat waren ze alweer, de goals van afgelopen maand en de nieuwe voor deze maand. Ik denk dat ik de doelen voor deze maand wel ga halen, het zijn sowieso redelijk haalbare goals - op het sporten na-  en minder dan vorige maand!

Hebben jullie nog goals voor deze maand?

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten