maandag 4 augustus 2014

Schoolspullen 2014/2015

Nog maar twee weekjes en dan begint school weer! Daarvoor moeten we dus ook de nodige schoolspullen inslaan! Stiekem vind ik dat een van de leukste dingen om te doen. Ik heb een rondje door het centrum gemaakt en heb bij verschillende winkels leuke spullen ingeslagen. Lees verder als je wilt zien wat mijn schoolspullen voor het aankomende jaar zijn!


Allereerst begin ik met mijn agenda, deze had ik aan het begin van de vakantie al gekocht. Ik zag hem liggen bij de HEMA en ik was eigenlijk meteen verkocht. Ik zocht een simpele ringband-agenda omdat ik deze vorige jaren ook heel fijn vond. Eigenlijk houd ik helemaal niet van roze, maar deze is tof! De binnenkant is gewoon zwart-wit, dus een beetje kleur kan geen kwaad! Ook vind ik het leuk dat er veel hoesjes in zitten voor foto's, zelfs de voorkant kan ik nog veranderen, maar die sterretjes vind ik juist wel cute!


Naast een agenda zijn schriften ook hard nodig! Eerder had ik altijd kleine schriftjes en alleen voor wiskunde een A4-formaat, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik grote schriften veel handiger en overzichtelijker vind voor veel andere vakken! Daarom heb ik er nu voor gekozen om meer grote schriften te nemen dan kleine. De wiskunde schriften matchen mijn agenda! (HEMA dus), van het grote pack met gekleurde A4-lijntjesschriften heb ik er twee (Bruna) en nog effen bruine 'papieren' schriftjes, ook van de HEMA.


Dan kan kaftpapier ook niet meer ontbreken, want de boeken krijgen we van school en moeten we dus beschermen. Om eerlijk te zijn vind ik dit ook geen probleem, want zo zien de boeken er een stuk leuker uit en daarnaast vind ik het gewoon een hele leuke klus om boeken te kaften! Ik heb hiervoor drie rollen kaftpapier bij de HEMA gehaald (de roze - ja tóch roze- en twee met sterretjes), twee rollen van vorig jaar van de V&D (bruin 'papier'-ig en zilverpapier) wil ik ook nog gebruiken!


Naast kaftpapier heb ik voor mijn boeken ook plastificeerfolie bij de Action gekocht. Ik plastificeer het kaftpapier nu eerst en daarna kaft ik mijn boeken, zodat het steviger wordt en de hoekjes en randjes niet gaan scheuren. Dat gebeurde mij namelijk vaak al halverwege het jaar, vorig jaar kwam mijn moeder met het idee om de boeken te plastificeren maar omdat dat niet mocht, plastificeerden we het kaftpapier en dat is goed bevallen!


Voor losse blaadjes en samenvattingen vind ik het erg fijn om een map te hebben. Op onderstaande foto lijkt 'ie blauw, maar eigenlijk is mintgroen de kleur! Het is een harmonica-map van de HEMA, en dit soort mappen vind ik echt ideaal! Daarnaast heb ik nog een multomap van de Action meegepikt omdat ook multomappen altijd handig zijn!


Ook kwam ik hele leuke snelhechters tegen bij de HEMA! Een 5-pack met zwart en mintgroen met bloemetjes! Super leuk en handig!


Ook van de Action heb ik deze twee collegeblokken. Het fijne aan deze twee vind ik, dat er tabbladen in zitten! Zo kun je aantekeningen overzichtelijk bewaren!


En nog aanvulling op mijn etui! Ik heb een fijn lederen etui bij de V&D gescoord vorig jaar en deze wil ik dit jaar absoluut blijven gebruiken! Hij was nog gevuld met pennen, dus heb ik alleen nieuwe markeerstiften, correctievloeistof en een gum hoeven kopen! Ook heb ik een doosje kleurpotloden bij de Bruna meegenomen!


Dat waren dan al mijn -voorlopige- aankopen voor het nieuwe schooljaar! Er ontbreken nog wel een paar kleine dingetjes, etiketten bijvoorbeeld en eigenlijk wil ik nog wel een nieuwe tas!

Heb jij al je schoolspullen al bij elkaar?

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten